ΣυμβουλέςΥγεία

Πως το κόκκινο κρασί κάνει καλό στην υγεία σου!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το κόκκινο κρασί λατρεύεται για πολλούς και διάφορους λόγους από τους περισσότερους από εμάς. Και αυτό διότι αποτελεί ιδανικό συνοδευτικό για πολλά πιάτα της ελληνικής-και όχι μόνο-κουζίνας, ενώ παράλληλα συνιστά μία ιδανική επιλογή για μία «χαλαρή» βραδινή έξοδο.

Ταυτόχρονα δεν διαθέτει τόσες πολλές θερμίδες όσο ένα ποτό (πολύ σημαντικό αν προσέχεις τη διατροφή σου) και μπορείς να το απολαύσεις είτε κρύο είτε πιο χλιαρό (σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και ζεστό, βλέπε Gluhwein).

Τι καλό κάνει το κόκκινο κρασί στο σόμα και την ψυχή σου!

Τα οφέλη της κατανάλωσης του κόκκινου κρασιού για την υγεία μας έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς από διάφορους επιστημονικούς κλάδους, ενώ δεν είναι λίγοι οι διατροφολόγοι αλλά και γιατροί που συνιστούν την καθημερινή κατανάλωση ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού από μέρους μας (βοηθά στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και την καταπολέμηση συγκεκριμένων τύπων καρκίνου).

κόκκινο κρασί βοηθά στη λειτουργία της καρδιάς

Ωστόσο, νέα ευρήματα ερευνών έρχονται να μας δείξουν πως η κατανάλωση κόκκινου κρασιού μπορεί να αποφέρει περισσότερα οφέλη στην υγεία μας από ό,τι νομίζαμε αρχικά. Παρακάτω αναφέρονται τα σημαντικότερα οφέλη που κρύβει το κόκκινο κρασί για την υγεία μας! 

Δες επίσης: 5 Συμβουλές διατροφής και υγείας για άντρες!

Εγκέφαλος

κατανάλωση κόκκινου κρασιού βοηθά στη λειτουργία του εγκεφάλου

Σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν από το πανεπιστήμιο του Yale στον τομέα της Νευροεπιστήμης  διαπιστώθηκε πως η κατανάλωση κόκκινου κρασιού ενεργοποιεί έναν ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό νευρώνων του ανθρώπινου εγκεφάλου, προκειμένου αυτός να επεξεργαστεί τη γεύση του κρασιού. Πέρα από τους γευστικούς κάλυκες, οι νευρώνες που είναι υπεύθυνοι για την όσφρηση και τη μνήμη εμπλέκονται κατά τη διαδικασία της κατανάλωσης ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού.

Με λίγα λόγια, οι έρευνες υποστηρίζουν ότι η συχνή κατανάλωση κόκκινου κρασιού μπορεί να βοηθήσει στην πιο εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου μας, η οποία προκύπτει μέσα από την «όξυνση» που προκαλείται στους νευρώνες του (κατά κάποιον τρόπο «γυμνάζεις» τους νευρώνες του εγκεφάλου). Επομένως, την επόμενη φοράς που θα πιεις ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, σκέψου πως ίσως αυτό σε βοηθήσει να γίνεις πιο έξυπνος (που λέει ο λόγος, μην πας να πιεις κανένα βαρέλι κρασί!).

Δες επίσης: 4 Τροφές που κάνουν καλό στην υγεία του εγκεφάλου σου!

Άγχος και κατάθλιψη

κατανάλωση κόκκινου κρασιού βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης

Τα αποτελέσματα εργαστηριακών ερευνών πάνω σε ποντίκια έδειξαν πως η κατανάλωση κόκκινου κρασιού μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά ως προς την καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης. Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες χορήγησαν σε ποντίκια μία ουσία, η οποία εντοπίζεται στα σταφύλια και ακούει στο όνομα ρεσβερατρόλη. Μέσα από τη μακροχρόνια παρατήρηση των ποντικιών διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω ουσία όντως βοηθά στην ανάπτυξη καλής διάθεσης και ενός αισθήματος χαλάρωσης.

Το αρνητικό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι ποσότητες της ρεσβερατρόλης που εντοπίζονται στο κρασί δεν είναι τόσες μεγάλες, ώστε να κάνουν την πραγματική διαφορά στη συμπεριφορά μας. Ωστόσο, η συχνή κατανάλωσή του ενδέχεται να έχει θετικά οφέλη για εμάς στο μέλλον.

Στο «κρεβάτι»

κατανάλωση κόκκινου κρασιού βοηθά στη σεξουαλική λίμπιντο

Η αλήθεια είναι πως όλα τα αλκοολούχα ποτά τείνουν να σε «χαλαρώνουν» και να σε κάνουν να νιώθεις πιο «άνετα». Ωστόσο, δεν επιδρούν όλα με τον ίδιο τρόπο σε εμάς. Αν θέλεις να αυξήσεις τη λίμπιντο, και κατά συνέπεια να έχεις ένα καλύτερο σεξ, τότε η καλύτερη επιλογή αλκοολούχου ποτού που μπορείς να κάνεις είναι να πιεις ένα-δύο ποτήρια κόκκινο κρασί.

Πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν πως οι άνδρες, οι οποίοι καταναλώνουν ένα με δύο ποτήρια κόκκινο κρασί την ημέρα, τείνουν να εμφανίζουν μεγαλύτερα επίπεδα τεστοστερόνης (ορμόνη υπεύθυνη για τη σεξουαλική λίμπιντο στον άνδρα). Μάλιστα, ορισμένες εκ των ερευνών βρήκαν αντίστοιχες «θετικές» επιδράσεις και στην περίπτωση των γυναικών, αφού η κατανάλωση κόκκινου κρασιού έδειξε να βοηθά στην «ευαισθησία» και τον ερεθισμό των ερωτογενών τους ζωνών (αποτέλεσμα της αυξημένης αιμάτωσης που προκαλεί).

Άρα, την επόμενη φορά που κανονίσεις κάποιο πονηρό ραντεβού ή καλέσεις την κοπέλα σου στο σπίτι σου, φρόντισε να έχεις για παρέα ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί! Θα κάνει καλό και στους δυο σας!

Γαστρεντερικό σύστημα-μικροβίωμα

κατανάλωση κόκκινου κρασιού και αυξημένο μικροβίωμα

Πίστευες ότι τα οφέλη του κόκκινου κρασιού σταματούν εδώ; Κι όμως όχι! Η κατανάλωση κόκκινου κρασιού φαίνεται να βοηθά και στην υγεία του γαστρεντερικού μας συστήματος σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα των επιστημόνων. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση κόκκινου κρασιού συνεισφέρει στην αύξηση των μικροοργανισμών που κατοικούν στο γαστρεντερικό μας σύστημα-μικροβίωμα(όσο μεγαλύτερος ο αριθμός τόσο το καλύτερο για την υγεία μας). Το μικροβίωμα του κάθε ανθρώπου είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση των τροφών (μεταβολισμός τροφής σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία), ενώ παράλληλα βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου.

Έρευνα που διεξήχθη σε 3.000 ανθρώπους που κατανάλωναν αλκοόλ έδειξε πως αυτοί που προτιμούσαν το κόκκινο κρασί παρουσίασαν μεγαλύτερη ποικιλία μικροοργανισμών στο μικροβίωμά τους (παρόμοια θετικά οφέλη παρατηρήθηκαν και σε αυτούς που κατανάλωναν λευκό κρασί αλλά σε μικρότερο βαθμό). Μάλιστα, το θετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι πως δεν χρειάζεται να καταναλώσεις μεγάλες ποσότητες κρασιού προκειμένου να «ωφελήσεις» την υγεία του γαστρεντερικού σου συστήματος, αφού ένα με δύο ποτήρια την εβδομάδα θα κάνουν τη δουλειά τους.

Αντιβακτηριδιακή δράση

κόκκινο κρασί και αντιβακτηριδιακή δράση

Τέλος, το κόκκινο κρασί φαίνεται να βοηθά στην καταπολέμηση εμφάνισης φαινομένων πονόλαιμου και οδοντικής πλάκας. Ο εν λόγω ισχυρισμός προκύπτει από το γεγονός πως το κόκκινο κρασί φέρει ορισμένες ουσίες, όπως είναι το γαλακτικό, μηλικό, ηλεκτρικό και τρυγικό οξύ, οι οποίες «σκοτώνουν» τα βακτήρια που ευθύνονται για την εμφάνιση των παραπάνω φαινομένων. Σημειώνεται πως και το λευκό κρασί φέρει αντιβακτηριδιακή δράση αλλά σε μικρότερο βαθμό από αυτήν που συναντάμε στο κόκκινο κρασί.

Previous post

Τα 4 χρώματα που αυξάνουν την παραγωγικότητα!

Next post

Πως να φροντίσεις τα δερμάτινα παπούτσια σου!

The Author

Johnelef

Johnelef