Υγεία

Οι 30 καλύτερες & χειρότερες τροφές για υγιή μαλλιά!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν ότι μια σωστή διατροφή έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας. Ήξερες, όμως, ότι τα φαγητά που καταναλώνεις μπορούν να έχουν αρνητική αλλά και θετική επίδραση στα μαλλιά σου; Αν πίστευες ότι ένα καλό σαμπουάν και διάφορα άλλα προϊόντα μπορούν να σου χαρίσουν υγιή μαλλιά, τότε μάλλον δεν είσαι καλά ενημερωμένος.

Δεν υπάρχει, όμως, λόγος να ανησυχείς! Το the-man.gr συγκέντρωσε τα 30 καλύτερα και χειρότερα φαγητά που πρέπει να φας (ή να αποφύγεις) για να αποκτήσεις τα μαλλιά που πάντα ονειρευόσουν.

 

Τα καλύτερα φαγητά για δυνατά μαλλιά!

 

Μανταρίνια

tangerines

Τα μανταρίνια ωφελούν τα μαλλιά σου με 2 τρόπους. Η βιταμίνη C που περιέχουν διευκολύνει το σώμα σου να απορροφήσει το σίδηρο που παίρνεις από άλλες τροφές, όπως το σπανάκι. Επιπλέον, η βιταμίνη B12 βοηθάει στην ανάπτυξη των μαλλιών σου, μειώνει την απώλεια καθώς και το γκριζάρισμα τους.

2. Βούτυρο αμυγδάλου

almond butter

Το βούτυρο αμυγδάλου περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες, λιπαρά ωφέλιμα για την υγεία και βιταμίνες. Όλα αυτά τα συστατικά έχουν άμεση σχέση με τα υγιή μαλλιά. Η βιταμίνη E που περιέχεται στους ξηρούς καρπούς είναι υπεύθυνη για να έχεις πυκνά και λαμπερά μαλλιά, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

3. Σπανάκι

spinach

Η έλλειψη μεταλλικών στοιχείων από το σώμα σου μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια των μαλλιών.Το σπανάκι είναι πηγή πλούσια σε σίδηρο, και περιέχει sebum, το οποίο λειτουργεί ως φυσικό conditioner για τα μαλλιά σου. Παράλληλα, το σπανάκι σου προσφέρει Ω-3 λιπαρά, μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο. Όλα αυτά τα συστατικά είναι σημαντικά για να έχεις λαμπερά και πλούσια μαλλιά.

4. Γιαούρτι

Greek yogurt

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε βιταμίνη B5 που βοηθάει την κυκλοφορία του αίματος στο κεφάλι σου αλλά και την ανάπτυξη των μαλλιών σου.

5. Φραγκοστάφυλα

amla berries

Τα φραγκοστάφυλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, ενώ βοηθάνε στο να έχεις λαμπερά μαλλιά και επιδερμίδα.

6. Σολωμός

salmon

Το σώμα σου, δυστυχώς, δε μπορεί να παράγει Ω-3 λιπαρά. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να φροντίσεις να πάρεις αυτά τα λιπαρά από κάποιες τροφές, όπως είναι ο σολωμός, οι σαρδέλες και το σκουμπρί. Εκτός από το ότι τα λιπαρά αυτά σε βοηθάνε να παραμείνεις υγιής και μειώνουν την πιθανότητα να αρρωστήσεις, είναι υπεύθυνα για την ανάπτυξη και την λάμψη των μαλλιών σου.

7. Γκουάβα

guava

Η βιταμίνη C εμποδίζει τα μαλλιά από το να γίνουν θαμπά και εύθραυστα. Μπορεί να πιστεύεις ότι τα πορτοκάλια είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης C, αλλά ένα μόνο γκουάβα περιέχει 4 με 5 φορές περισσότερη βιταμίνη.

8. Βρώμη

oatmeal

Η βρώμη είναι πλούσια σε σίδηρο, θειικό ψευδάργυρο, Ω-3 λιπαρά και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (PUFA), τα οποία βοηθάνε στην ανάπτυξη των μαλλιών σου.

9. Αυγά

avga

Τα αυγά περιέχουν μια βιταμίνη που ονομάζεται βιοτίνη, και συντελεί στην ανάπτυξη των μαλλιών και την ενδυνάμωση των εύθραυστων νυχιών. Όταν έχεις έλλειψη αυτής της βιταμίνης, μπορείς να χάσεις και τα μαλλιά σου. Τη βιοτίνη μπορείς επίσης να την πάρεις από τα αμύγδαλα, τα αβοκάντο και τον σολωμό.

10. Στρείδια

oysters

Ο θειικός ψευδάργυρος είναι απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο για την βελτίωση της υγείας σου. Όταν έχεις έλλειψη αυτού του στοιχείου, μπορείς να χάσεις τα μαλλιά σου, αλλά και τα ματόκλαδα σου! Άλλες πηγές πλούσιες σε θειικό ψευδάργυρο είναι το μοσχάρι, ο αστακός και το καβούρι.

11. Φακές

lentils

Πλούσιες σε πρωτεΐνες, σίδηρο και βιοτίνη, οι φακές περιέχουν και φολικό οξύ. Αυτό το οξύ είναι απαραίτητο για εσένα για να αποκαταστήσεις τα ερυθρά σου αιμοσφαίρια. Αυτά τα αιμοσφαίρια είναι υπεύθυνα για την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο, που βοηθάει στην σωστή ανάπτυξη των μαλλιών.

12. Συκώτι

liver

Το σίδηρο είναι απαραίτητο στοιχείο για να έχεις υγιή μαλλιά. Εκτός από το σπανάκι, τις φακές, τα ζυμαρικά και τη σόγια, το συκώτι είναι πλούσιο σε σίδηρο.

13. Κανέλα

cinnamon

Η κανέλα είναι γνωστό ότι βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, κατά την οποία το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά μεταφέρονται στους θύλακες των μαλλιών σου. Πρόσθεσε, λοιπόν, αυτό το μπαχαρικό στα φαγητά ή στα γλυκά σου και θα έχεις σίγουρα αποτελέσματα.

14. Άπαχα πουλερικά

poultry

Όταν το σώμα σου δεν παίρνει αρκετές πρωτεΐνες, οι μυς σου δεν μεγαλώνουν. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τα μαλλιά σου. Η έλλειψη σε πρωτεΐνες οδηγεί στην παύση παραγωγής καινούριας τρίχας. Επομένως, καθώς δε θα αναπτύσσονται καινούρια μαλλιά, θα καταλήξεις να χάσεις τα μαλλιά σου εντελώς. Μπορείς να πάρεις πρωτεΐνες από άπαχα κρεατικά, όπως το κοτόπουλο, το ψάρι, το μοσχάρι ελευθέρας βοσκής.

15. Κριθάρι

barley

Η βιταμίνη E μπορεί να απορροφήσει την βλαβερή UV ακτινοβολία και να προστατέψει τα κύτταρα της επιδερμίδας σου. Επιπλέον, μπορεί να επιδιορθώσει οποιαδήποτε ζημιά έχουν υποστεί τα μαλλιά σου από τον ήλιο.

16. Γλυκοπατάτες

sweet potatoes

Η καροτίνη β βοηθάει στη δημιουργία sebum και μας προστατεύει από τα ξηρά και ταλαιπωρημένα μαλλιά. Η λύση βρίσκεται στα πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως είναι τα καρότα, οι κολοκύθες, τα μάνγκο και οι γλυκοπατάτες.

17 & 18. Ξηροί καρποί και σπόροι

nuts

Οι ξηροί καρποί και διάφοροι άλλοι καρποί συνδέονται με την υγεία των μαλλιών. Συγκεκριμένα, τα φυστίκια Αιγίνης έχουν να κάνουν με την ανδρική φαλάκρα, τα κάσιους περιέχουν βιοτίνη, ενώ τα καρύδια περιέχουν έλαια που βοηθάνε στη δημιουργία ελαστίνης στα μαλλιά σου. Η ελαστίνη αποτρέπει το σπάσιμο μαλλιών.

19. Μανιτάρια σιτάκε

shitake mushrooms

Τα μανιτάρια σιτάκε αποτελούν Ασιατικό προϊόν, αλλά τα τελευταία χρόνια καλλιεργούνται και στην Ελλάδα. Αυτά τα μανιτάρια είναι πλούσια σε χαλκό, ένα στοιχείο που βοηθάει τα μαλλιά να διατηρήσουν το φυσικό τους χρώμα.

20. Ιππόγλωσσος

halibut

Το μαγνήσιο είναι ένα συστατικό που συντελεί στη λάμψη των μαλλιών σου. Ο ιππόγλωσσος, όπως και πολλά άλλα ψάρια, είναι πλούσια πηγή μαγνησίου.

21. Σπιρουλίνα

spirulina

Η σπιρουλίνα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό, ο οποίος δεν προέρχεται από κάποιο ζώο.

22. Ρεβίθια

chickpeas

Τα ρεβίθια έχουν υψηλή περιεκτικότητα της βιταμίνης B9, το λεγόμενο φολικό οξύ.

23. Bok choy

bok choy

Αν τρως bok choy, ένα λαχανικό πλούσιο σε σίδηρο, θα αυξηθούν τα επίπεδα φεριτίνης και θα μειώσεις τις πιθανότητες να χάσεις τα μαλλιά σου.

24. Μαρμάιτ

marmite

Το Μαρμάιτ είναι ένα προϊόν για άλειμμα και έχει μια μοναδική και δυνατή μυρωδιά. Παράγεται στην Βρετανία και χρησιμοποιείται συνήθως επάνω σε μια ζεστή φέτα ψωμί. Αυτό το προϊόν βοηθάει στην καταπολέμηση των λευκών μαλλιών.

Τα χειρότερα φαγητά για τα μαλλιά σου

 

1. Αναψυκτικά διαίτης

diet soda

Τα τεχνητά γλυκαντικά που περιέχονται σε αυτό το ποτό συνδέονται άμεσα με την απώλεια μαλλιών.

2. Ζάχαρη

sugar

Εντάξει, το ξέρεις ότι η ζάχαρη βλάπτει την υγεία σου. Βλάπτει, όμως, και τα μαλλιά σου. Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για τα μαλλιά σου και η ζάχαρη εμποδίζει την απορρόφηση της από τον οργανισμό σου.

3. Ζαχαρόπαστα

starchy whites

Η ζαχαρόπαστα έχει άμεση σχέση με τη ζάχαρη που αναφέραμε πριν, και κάνει τα μαλλιά πιο λεπτά.

4. Ξιφίας

xifias

Ο υδράργυρος, όταν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στον οργανισμό σου, μπορεί να σε οδηγήσει σε απώλεια μαλλιών. Λέγεται ότι όσο πιο μεγάλο είναι ένα ψάρι, τόσο περισσότερο υδράργυρο διαθέτει. Αν, όντως, ισχύει αυτό, θα σου πρότεινα να αποφύγεις ψάρια όπως τον ξιφία ή τον τόνο.

5. Fast food

fast food

Τα φαγητά που είναι λιπαρά οδηγούν σε λιπαρό δέρμα. Καθώς, λοιπόν, θα κλείνουν οι θύλακες των μαλλιών σου, θα αρχίσουν τα μαλλιά να πέφτουν.

6. Αλκοόλ

alcohol

Τα αλκοολούχα ποτά μειώνουν τα επίπεδα θειικού ψευδάργυρου στον οργανισμό σου. Το αποτέλεσμα αυτής της μείωσης είναι η αφυδάτωση των μαλλιών σου, τα οποία στη συνέχεια γίνονται εύθραυστα και σπάνε.

Αν θέλεις κι εσύ να έχεις υγιή μαλλιά, τότε το μόνο που χρειάζεται είναι να αλλάξεις τη διατροφή σου. Κάνε το και σύντομα θα δεις αλλαγές στα μαλλιά σου. Δες εδώ 6 πράγματα που προκαλούν τριχόπτωση.

Previous post

5 Ιταλικές μάρκες για άντρες που πρέπει να γνωρίζεις!

Next post

6 προτάσεις για άρωμα σύμφωνα με την ηλικία σου!

The Author

theman

theman