Γυμναστική

Bodybuilding: Σε τι βοηθάει και τι είναι η πρωτεΐνη Whey!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η πρωτεΐνη Whey είναι πολύ δημοφιλής στους αθλητές, τους bodybuilders και γενικά στους οπαδούς του fitness για την αποκατάσταση των μυών και την μυϊκή ενδυνάμωση και ανάπτυξη, είναι όμως και απαραίτητη για την λειτουργία του οργανισμού.

Εμείς βρήκαμε για ποιους λόγους είναι η αγαπημένη πρωτεΐνη των αθλητών και τι την κάνει τόσο ξεχωριστή. Λέγεται Whey, ή αλλιώς πρωτεΐνη ορού γάλακτος και είναι πραγματικά θησαυρός για το σώμα αλλά και για μία πολύ ωραία εμφάνιση.

 

Έχουμε ανάγκη την πρωτεΐνη

h-proteini-whey-organismos

Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα. Τα αμινοξέα είναι σημαντικά για την παραγωγή ενέργειας, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και πολλά άλλα. Ο μυϊκός ιστός λειτουργεί σαν δεξαμενή για τα αμινοξέα στο ανθρώπινο σώμα και γι αυτό το λόγο έχει ανάγκη τις πρωτεΐνες για να αναπτυχθεί, να αποκατασταθεί και να διατηρηθεί.

Τι την κάνει τόσο δημοφιλή

h-proteini-whey-dimofilis

Το όνομα της αναφέρεται στον ορό που παράγεται κατά τη διάρκεια πήξης του γάλατος. Το υγρό αυτό λέγεται ορός γάλατος. Η πρωτεΐνη Whey αποτελεί το 20% των πρωτεϊνών που περιέχει το ζωικό γάλα και περιέχει τα 9 βασικά αμινοξέα.

Οι παραγωγοί προϊόντων πρωτεΐνης για fitness και Bodybuilding φροντίζουν να αναγράφουν την συγκέντρωση πρωτεΐνης στην ετικέτα με τα γράμματα WPC (Whey Protein Concentrate). Ανάλογα με τις ανάγκες του ο καθένας μπορεί να επιλέξει το κατάλληλο προϊόν. Για παράδειγμα αν δείτε WPC80, σημαίνει ότι η συγκέντρωση πρωτεΐνης φτάνει το 80%. Το υπόλοιπο 20% είναι λακτόζη, ανόργανα άλατα και μία πολύ μικρή ποσότητα λίπους.

Υπάρχει συμπλήρωμα χωρίς λακτόζη

h-proteini-whey-xoris-laktozi

Δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να καταναλώσουν λακτόζη, γι αυτό υπάρχουν εξειδικευμένες πρωτεΐνες στην αγορά οι οποίες επιτυγχάνουν υψηλή συγκέντρωση πρωτεΐνης, με μεγάλη (έως και 100%) έλλειψη της λακτόζης. Η πρωτεΐνη αυτή φέρει τα αρχικά WPI (Whey Protein Isolate).

Επίσης υπάρχει άλλη μία κατηγορία είτε WPC ή WPI, η οποία μπορεί να απορροφηθεί από τον οργανισμό πολύ πιο γρήγορα. Ακόμα σε αυτή την κατηγορία τα αμινοξέα απορροφώνται πολύ πιο γρήγορα. Την κατηγορία αυτή θα τη βρείτε με τα αρχικά WPH, όπως προαναφέραμε με λακτόζη ή χωρίς.

Υπάρχουν τροφές που περιέχουν τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη;

h-proteini-whey-faghta

Φυσικά, άλλωστε η πρωτεΐνη Whey είναι πρωτεΐνη ορού γάλατος. Συνεπώς πολλές τροφές την περιέχουν. Το ανθότυρο και το τυρί Cottage όπως κι άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέμες αλλά και το γιαούρτι και το ζωικό γάλα, είναι υψηλής περιεκτικότητας σε αυτού του τύπου την πρωτεΐνη.

Τα οφέλη της πρωτεΐνης Whey

h-proteini-whey-ofeli

Η συγκεκριμένη πρωτεΐνη είναι πλήρης αφού περιέχει και τα 9 βασικά αμινοξέα. Επιπλέον απορροφάται αλλά και χωνεύεται πολύ γρήγορα. Λειτουργεί σαν συμπλήρωμα οπότε προστίθεται στην διατροφή. Δίνει ενέργεια και αυξάνει τις επιδόσεις κατά τις προπονήσεις αντοχής αλλά και σε μεγάλης διάρκειας αερόβια άσκηση.

Με αυτή την πρωτεΐνη η μυική μάζα διατηρείται και η ατροφία των μυών, που εμφανίζεται με το πέρασμα του χρόνου, εμποδίζεται. Επίσης, ενισχύει τον μεταβολισμό και το κάψιμο λίπους, ενώ παράλληλα βοηθάει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Φυσικά οι πιο κερδισμένοι θα είναι όσοι την καταναλώνουν μετά τις προπονήσεις, δηλαδή οι σωματικά δραστήριοι άνθρωποι, αλλά μπορούν να ωφεληθούν και όσοι ψάχνουν για ένα καλό συμπλήρωμα για να βελτιώσουν την διατροφή τους και την υγεία τους.

Πως πρέπει να καταναλώνεται η πρωτεΐνη Whey

h-proteini-whey-katanalosi

Στον χρόνο κατανάλωσης δεν υπάρχουν περιορισμοί σε γενικές γραμμές. Όμως η πρωτεΐνη λειτουργεί καλύτερα όπως είπαμε με την άσκηση άρα η καλύτερη ώρα είναι πριν ασκηθείτε. Όμως συνίσταται ένα ρόφημα πρωτεΐνης και μετά την γυμναστική, για να αποκατασταθούν άμεσα οι μύες.

Επίσης δεν υπάρχει συγκεκριμένη δοσολογία αφού οι ανάγκες κάθε ανθρώπου για πρωτεΐνη είναι διαφορετικές. Ο γυμναστής σας μπορεί να σας βοηθήσει να φτιάξετε ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα διατροφής.

Οι παρενέργειες της

h-proteini-whey-parenergeies

Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν παρενέργειες γιατί η πλειοψηφία όσων την χρησιμοποιούν δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα. Όμως σε ειδικές περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα, στομαχικές διαταραχές και κράμπες. Ακόμα ναυτία και ίσως αλλεργικές αντιδράσεις ίσως να είναι μέσα στις παρενέργειες. Πριν αγοράσετε ένα συμπλήρωμα διατροφής βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε κάποια τροφική αλλεργία.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Previous post

6 Τρόποι να την κάνεις να γυρίσει πίσω σε εσένα!

Next post

Ανδρικό style: Τι να φορέσεις το φθινόπωρο!

The Author

Chryssa-v

Chryssa-v