Γυμναστική

6 Συμβουλές για να κάνεις σωστό ζέσταμα!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ένα σωστό ζέσταμα είναι απαραίτητο πριν αρχίσεις να γυμνάζεσαι κι αν θέλεις να αποφύγεις τυχόν τραυματισμούς. Ειδικά αν είσαι αρχάριος, θα πρέπει να προσέχεις ακόμη περισσότερο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν την ώρα της προθέρμανσης ασήμαντη και συχνά την προσπερνούν.

Ένα σωστό ζέσταμα, όμως, δεν ετοιμάζει απλά το σώμα και τους μυς σου, αλλά ενεργοποιεί την κίνηση και με τις σωστές ασκήσεις μπορείς να αποφύγεις τραυματισμούς αλλά και να αναρρώσεις πιο εύκολα σε περίπτωση που χτυπήσεις.

 

Πως να κάνεις σωστή προθέρμανση

 

1. Μην κάνεις διατάσεις

diataseis

Αυτό που σε συμβούλευαν όλοι μέχρι τώρα ήταν να κάνεις διατάσεις πριν ξεκινήσεις τη γυμναστική. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό. Για την ακρίβεια οι πολλές διατάσεις μπορεί να σε βλάψουν σε μεγάλο βαθμό. Οι διατάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση της δύναμης σου. Γι’ αυτό προσπάθησε να προετοιμάσεις το σώμα σου να κινηθεί, και όχι να αδρανήσει.

 

2. Μη βιάζεσαι

askiseis gimnastikis zestama

Δε θα έπρεπε να αρχίσεις το ζέσταμα με εντατικές και γρήγορες κινήσεις. Ξεκίνησε αργά και τελείωσε γρήγορα. Απλά άφησε το σώμα σου να προσαρμοστεί στις ασκήσεις ξεκινώντας με αργές κινήσεις και στην πορεία ανέβασε τη δυσκολία και την ένταση τους. Με αυτό τον τρόπο το σώμα σου θα ανεβάσει σταδιακά τη θερμοκρασία του και θα αυξήσει τις πιθανότητες να αποφύγεις τους τραυματισμούς.

 

3. Κάνε προθέρμανση στις αρθρώσεις σου

arthrosis zestama

Η σωστή προθέρμανση των αρθρώσεων είναι βασικό στοιχείο για να αποφύγεις τους τραυματισμούς. Σύμφωνα με έρευνες, ακόμη και μία μόνο άρθρωση να μην είναι σωστά προετοιμασμένη μπορεί να επηρεάσει όλο σου το σώμα. Γι’ αυτό δούλεψε όλο το σώμα σου όταν κάνεις ζέσταμα ακόμη κι αν έχεις σκοπό να γυμνάσεις μία μόνο περιοχή.

 

4. Μην ξεχάσεις τους μαλακούς ιστούς

malakoi istoi zestama

Για να μειώσεις ακόμη περισσότερο την πιθανότητα τραυματισμού, προσπάθησε να ενδυναμώσεις τους μαλακούς ιστούς του σώματος σου. Χρησιμοποίησε μπάλες του τένις ή κυλίνδρους από αφρόλέξ και άλλαξε τον τρόπο που ασκείσαι μια για πάντα.

 

5. Ενεργοποίησε το νευρικό σου σύστημα

nevriko sistima prothermansi

Όσο περισσότερο προετοιμάσεις το νευρικό σου σύστημα για ασκήσεις, τόσο καλύτερος θα είσαι κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Ενεργοποίησε το κάνοντας κινήσεις που απαιτούν συντονισμό, όπως για παράδειγμα τα άλματα.

 

6. Ενεργοποίησε όλο σου το σώμα

prothermansi soma

Ολοκλήρωσε το ζέσταμα κάνοντας κινήσεις που θα ενεργοποιήσουν όλο σου το σώμα. Κάνε, για παράδειγμα, βαθιά καθίσματα ή άρσεις θανάτου. Μην αφήσεις έξω από τη προθέρμανση κανένα μέρος του σώματος και καμία άρθρωση.

Να θυμάσαι ότι η σωστή προθέρμανση θα σε βοηθήσει να παράγεις περισσότερη ενέργεια και να προπονηθείς πιο σκληρά και για περισσότερο χρόνο. Ποιος δε θα ήθελε να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα σε λιγότερο χρόνο;

Previous post

5 Εύκολοι τρόποι να δώσεις το προσωπικό σου στυλ στις εμφανίσεις σου!

Next post

13 Ιδέες που μπορείς να κάνεις την ημέρα των ερωτευμένων με την κοπέλα σου!

The Author

Ifig Pap

Ifig Pap