6 Χρήσιμα tips βελτίωσης της αναβλητικότητάς σου

by Maria M.
organwsh

Όσο παραγωγικός, έξυπνος ή δημιουργικός και να είσαι μπορεί να υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που πάντα υπερισχύει και αυτό είναι η αναβλητικότητα. Ίσως να πιάνεις τον εαυτό σου να αποδίδει χειρότερα σε δαστηριότητες τις οποίες ξέρεις πως μπορείς να φέρεις εις πέρας πολύ καλύτερα, εξαιτίας της. Από την άλλη, δημιουργείται πίεση και άγχος, αφού μπορεί να έχεις αρκετό χρόνο να δουλέψεις σε ένα project, αλλά κάθε φορά καταλήγεις να προσπαθείς να το τελειώσεις την τελευταία στιγμή. Αν οι καταστάσεις αυτές σου ακούγονται γνώριμες, τότε μάλλον το πρόβλημα τις αναβλητικότητας επηρεάζει υπερβολικά την ζωή σου και τις αποδόσεις σου.

Το θετικό της υπόθεσης είναι πως δεν είναι πρόβλημα άλυτο και μπορείς να το βελτιώσεις με λίγη προσπάθεια και προσεκτικούς χειρισμούς. Παρακάτω, λοιπόν, θα βρεις 6 χρήσιμα tips βελτίωσης της αναβλητικότητάς σου.

Οργάνωσε τον χρόνο σου

laptopΗ αναβλητικότητα πολλές φορές βασίζεται στην κακή διαχείριση χρόνου. Μπορείς, επομένως, να αρχίσεις να φτιάχνεις ένα πρόγραμμα της ημέρας σου. Με τον τρόπο αυτό, θα κάνεις ξεκάθαρες τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις σου και θα οριοθετήσεις τον χρόνο που θα σου πάρει να ολοκληρώσεις την κάθε μια. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις σημειώσεις του κινητού σου ή και να κάνεις την λίστα σου χειρόγραφα.

Δες επίσης: 7 Τρόποι για να γίνεις παραγωγικός στη δουλειά!

Βάλε προτεραιότητες

stylo me tetradioΑν θέλεις να τα πας καλύτερα με τις προθεσμίες αυτό που έχεις να κάνεις είναι να μάθεις να χωρίζεις τις δραστηριότητές σου σε σημαντικές και προαιρετικές. Έτσι, οι υποχρεώσεις της δουλειάς ή του σπιτιού θα είναι σε πιο σημαντική θέση από τα χόμπι, για παράδειγμα, και θα μπορέσεις να μάθεις να κάνεις τον κατάλληλο διαμοιρασμό χρόνου. Ο ξεκαθαρισμός προτεραιοτήτων θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια ιεραρχία της σημαντικότητας και συνεπώς να σταματήσεις να τις αναβάλλεις.

Δες επίσης: 10 Χαρακτηριστικά που έχει ένας πετυχημένος επιχειρηματίας

Θέσε ξεκάθαρους στόχους

organwshΈνας άνθρωπος που νοιάζεται για την καριέρα του και την εξέλιξή της, έχει ξεκάθαρο όραμα των στόχων του και σχέδιο για το τρόπο που θα τους επιτύχει. Αναλογίσου, επομένως, ποιοί είναι οι στόχοι σου και το σημείο στο οποίο θέλεις να φτάσεις στην ζωή σου. Ποιές είναι οι επαγγελματικές δεξιότητες που θέλεις να αναπτύξεις; Τι θέλεις να πετύχεις στον προσωπικό σου τομέα και τις σχέσεις σου; Έχοντας ένα ξεκάθαρο όραμα για όλους τους τομείς της ζωής σου, θα γεμίσεις με κίνητρο και θέληση να δουλεύεις γα αυτό καθημερινά.

Δες επίσης: 5 Τρόποι για να γίνεις πιο φιλόδοξος

Επιβράβευσε τον εαυτό σου

kokkina papoutsiaΠέρα από την σκληρή δουλειά και την κούραση, πρέπει να ξέρεις πως να αναγνωρίζεις την πρόοδο που κάνεις. Η αναγνώριση αυτή είναι σημαντική αφού σου επιτρέπει να εκτιμήσεις τον κόπο και τον μόχθο που καταβάλλεις για τους στόχους και τις υποχρεώσεις σου. Επίσης, θα σου δώσει κίνητρο για να συνεχίσεις. Μπορείς, λοιπόν, μετά την ολοκλήρωση οποιασδήποτε υποχρέωσης να επιβραβεύεις τον εαυτό σου με κάτι μικρό, όπως λίγη ώρα τηλεόρασης ή έναν περίπατο στον καθαρό αέρα.

Ξεφορτώσου τους περισπασμούς

antiperispasmoiΑφού έχεις χτίσει το κατάλληλο mindset, μένει να μάθεις να δουλεύεις χωρίς να αποσπάσαι. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην αναβλητικότητα έχει πολλές φορές η δυνατότητα συγκέντρωσης. Όταν αποσπάσαι εύκολα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύεις παραπάνω χρόνο από αυτόν που χρειάζεται και στο τέλος να τα παρατάς. Πρόσεξε, λοιπόν, τα πράγματα που μπορούν να σε αποσπάσουν την ώρα που δουλεύεις. Αν πιάνεις τον εαυτό σου να ανοίγει το κινητό σου κάθε 5 λεπτά δουλειάς, τότε πήγαινέ το σε ένα διαφορετικό δωμάτιο κατά την διάρκεια της εργασίας σου. Μπορείς, συνεπώς, να αυξήσεις και την αποδοτικότητά σου.

Δες επίσης: 5 Tips για να έχεις full συγκέντρωση

Κάνε διαλείμματα

antras na tentonetaiΣυχνά, τείνουμε να πιστεύουμε πως όσο περισσότερες συνεχόμενες ώρες δουλειάς τόσο το καλύτερο. Αν, όμως, έχεις πρόβλημα με την αναβλητικότητα και την συγκέντρωσή σου, το σκεπτικό αυτό μπορεί να σε σαμποτάρει. Δίνοντας στον εαυτό σου μικρά διαλείμματα μετά από 40 ή 50 λεπτά δουλειάς, του επιτρέπεις να ανακτήσει τις δυνάμεις του και να επιστρέψει πιο συγκεντρωμένος. Ακόμα, έχοντας ως στόχο τις πολλές συνεχόμενες ώρες δουλειάς, μπορεί να ενισχύσει την τάση σου για αναβολή, αφού το μυαλό σου το βλέπει ως κάτι δύσκολο να επιτευχθεί, οπότε τα παρατάει.

You may also like