Πως σε επηρεάζουν οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη;

by Sofia V.

Στις μέρες μας, το να είσαι μπροστά στην οθόνη ενός κινητού ή ενός υπολογιστή είναι πολύ συνηθισμένο έως και απαραίτητο. Δουλειά, χόμπι, διάβασμα, διασκέδαση. Οι περισσότεροι από εμάς απασχολούμαστε με τα κινητά, τα τάμπλετ και τους υπολογιστές. Ωστόσο, λίγοι θα αναρωτηθούν αν ,τελικά, βλάπτει κάπου όλη αυτή η υπερέκθεση.

Εάν είσαι και εσύ ένα από τα άτομα που , καλώς ή κακώς, περνάνε πολλές ώρες στις ηλεκτρονικές συσκευές, τότε θα πρέπει να διαβάσεις παρακάτω. Δες τι επίδραση μπορεί να έχει η πολύωρη απασχόληση στις ηλεκτρονικές συσκευές και πως σε επηρεάζουν οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη! 

Μήπως οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη επηρεάζουν την υγεία σου;

 

1. Καταπόνηση των ματιών

πόνος στα μάτια από τον υπολογιστή

Περνώντας πολλές ώρες βλέποντας την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή, καταλήγεις να προκαλείς καταπόνηση του σώματος σου και κυρίως των ματιών. Εκτός από την ξηρότητα που προκαλείται στα μάτια, παρατηρούνται και συμπτώματα θολής όρασης, φθορά του φακού των ματιών αλλά και αύξηση της μυωπίας. Άμα περνάς πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη, είναι καλό να συμβουλευτείς έναν οφθαλμίατρο ώστε να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις τυχόν συμπτώματα αλλά και να σου προτείνει λύσεις για να μη φθείρεις τόσο έντονα τα μάτια σου.

Δες επίσης : Πως βλάπτεις την υγεία σου χωρίς να το ξέρεις!

2. Δυσκολία στον ύπνο

άνδρας κοιμάται με το κινητό

Πολλές φορές θεωρούμε ότι μετά από μια δύσκολη και κουραστική μέρα, θα βρούμε ξεκούραση και διασκέδαση χαζεύοντας στο κινητό. Το χειρότερο είναι όταν επιλέγουμε να περάσουμε χρόνο στο κινητό πριν κοιμηθούμε. Ένας βασικός παράγοντας που προκαλεί αϋπνία είναι η έκθεση στην ακτινοβολία της οθόνης του κινητού πριν την ώρα του ύπνου. Αυτό, δεν αφήνει τον εγκέφαλο να ξεκουραστεί με αποτέλεσμα να μην μπορείς να κοιμηθείς ή να μην κάνεις ποιοτικό ύπνο. Μια καλή λύση είναι, άμα θες να κάτσεις λίγη ώρα στο κινητό πριν κοιμηθείς, αλλά να υπάρχει ένα διάστημα 20-30 λεπτών πριν πέσεις στο κρεβάτι που δε θα έρθεις σε επαφή με αυτό.

Δες επίσης : 5 Λόγοι που δεν μπορείς να κοιμηθείς!

3. Παχυσαρκία

σνάκς μπροστά στον υπολογιστή

Ίσως να αναρωτιέσαι πως η παχυσαρκία συνδέεται με τις ώρες που περνάς μπροστά την οθόνη. Η εργασία που κάνεις μπροστά από τον υπολογιστή είναι κυρίως καθιστική. Ιδίως όταν αφιερώνεις πολλές ώρες εκεί, είναι λογικό να μην έχεις πιο ενεργή ζωή. Αυτό, αυτόματα οδηγεί στην πιο εύκολη πρόσληψη βάρους και μετέπειτα στην παχυσαρκία. Μάλιστα, όταν περνάς και μεγάλο μέρος της ζωής σου στον υπολογιστή και τρως στο γραφείο, με δυσκολία αντιλαμβάνεσαι το σημείο κορεσμό σου με αποτέλεσμα να πεινάς περισσότερο. Συνολικά η καθιστική ζωή και η μεγαλύτερη πρόσληψη τροφής μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική πρόσληψη βάρους.

Δες επίσης : 13 Απλά tips για χάσιμο βάρους και μείωση του λίπους!

4. Εσωστρέφεια

απομονωμένος άνδρας

Όταν φτιάχνεις όλη σου τη ζωή γύρω από την οθόνη και το διαδίκτυο, μαθαίνεις να συναναστρέφεσαι μέσα από αυτό και οι άλλες κοινωνικές συναναστροφές πάνε πίσω, τότε η εσωστρέφεια είναι κάτι που προκύπτει. Τόσο ο χρόνος που αφιερώνεις μπροστά στην οθόνη, ο οποίος σε αποτρέπει από το να βγεις ή να μιλήσεις με φίλους όσο και η ασφάλεια του να μιλάς πίσω από μια οθόνη μπορούν να σε κάνουν πιο κλειστό άνθρωπο και να μειώσουν την κοινωνικότητα σου.

Δες επίσης : 4 Τρόποι για να γίνεις πιο κοινωνικός!

5. Χρόνιες παθήσεις

κακή στάση σώματος

Η παχυσαρκία μπορεί να οδηγήσει και σε άλλα προβλήματα όπως σε χρόνιες παθήσεις. Κάποιες από αυτές είναι καρδιακές ή διαβήτης. Οι πολλές ώρες που περνάς καθισμένος μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, προκαλεί την αύξηση παραγωγής ινσουλίνης στο αίμα καθώς και δυσκολίες στην κυκλοφορία του. Είναι σημαντικό να αναφερθώ και σε σωματικούς πόνους που μπορεί να προκύψουν όπως πόνος στη μέση ή τον αυχένα. Μπορείς να εξισορροπείς τις ώρες που περνάς καθιστός βάζοντας την γυμναστική στη ζωή σου.

Είναι αλήθεια πως η πρόοδος της τεχνολογίας, η απομακρυσμένη εργασία, οι κοινωνικές απαιτήσεις οδηγούν στην ανάγκη της συχνής χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών, υπολογιστών, κινητών. Σίγουρα, πολλές φορές δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, ωστόσο είναι σημαντικό να υπάρχει πάντα ένα μέτρο. Ενημερώσου για το πως σε επηρεάζουν ,τελικά, οι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη και θέσε τα δικά σου όρια με βάση τις δικές σου ανάγκες. Βάλε την υγεία σου προτεραιότητα!