Συμβουλές

Τι υδατάνθρακες να φάω μετά την προπόνηση;

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η διατροφή είναι το παν για να συμπληρωθεί ένα έντονο workout για απώλεια λίπους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν έχει σημασία πόσο κουραστήκαμε ή πόσες θερμίδες κάψαμε αν μετά από την προπόνηση φάμε σουβλάκια ή μισό κέικ επειδή απλά “γυμναστήκαμε”. Λάθος σκεπτικό που πρέπει να το διορθώσουμε άμεσα. Για να χτίσεις σώμα και μύες πρέπει να προσέχουμε την διατροφή μας και ειδικότερα τους υδατάνθρακες μετά την προπόνηση.

Μην ξεχνάς ότι τα γεύματα μετά την γυμναστική σου πρέπει να περιλαμβάνουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνες! Προσοχή όμως. Η σωστή επιλογή των τροφών μας είναι καθοριστική για το πόσες θερμίδες θα αποκτήσουμε ή αν θα έχουμε την μέγιστη ανάκαμψη των μυών. Θα μάθουμε λοιπόν τι υδατάνθρακες πρέπει να τρώμε μετά την προπόνηση.

Δες επίσης: 4 Γεύματα πρωτεΐνης που μπορείς να φτιάξεις σε 10 λεπτά!

4 τροφές γεμάτες υδατάνθρακες για ανάκαμψη των μυών!

 

1) Λευκό ρύζι

Πηγή για απλούς υδατάνθρακες: ρύζι λευκό μακρύκοκκο

Το λευκό ρύζι αποτελεί την must τροφή αν θέλουμε να προσλάβουμε την απαραίτητη ποσότητα απλών υδατανθράκων. Όσοι ασχολούνται με το bodybuilding ξέρουν ότι δεν είναι τυχαίο που το επιλέγουν τόσο συχνά στα γεύματα τους μετά την προπόνηση. Είναι μία εύκολη επιλογή που μπορεί να συνδυαστεί με πολλές πηγές πρωτεϊνών και λαχανικά προκειμένου να έχουμε την πρωτεΐνη, τους υδατάνθρακες αλλά και τις βιταμίνες μας σε ένα πιάτο!

Για να ανακάμψεις μετά την προπόνηση ετοίμασε ένα γρήγορο γεύμα που θα περιλαμβάνει το απλό λευκό μακρύκοκκο ρύζι συνοδευόμενο με άπαχες πρωτεΐνες όπως κοτόπουλο ή και ψάρια και συμπλήρωσε με μερικά λαχανικά. Απαραίτητο για διατροφή χωρίς να στερούμαστε.Voilà!

Δες επίσης: 14 Τροφές υψηλές σε πρωτεΐνη!

2) Πατάτες

στις πατάτες θα βρεις σύνθετους υδατάνθρακες

Οι πατάτες είναι μία άλλη καλή επιλογή για να συμπληρώσουμε το γεύμα μας μετά από ένα καλό workout. Ειδικά οι γλυκοπατάτες που είναι και superfoods είναι μία σύνθετη πηγή υδατανθράκων και άρα ο οργανισμός μας τις μεταβολίζει αργά. Επιτρέπουν έτσι το τον μειωμένο ρυθμό απελευθέρωσης ενέργειας στο σώμα ενώ παράλληλα βοηθάνε να αποκατασταθούν οι αποθήκες γλυκογόνου που τις χρησιμοποιήσαμε κατά την άσκησή μας.

Επιπλέον οι λευκές πατάτες είναι επίσης μια καλή επιλογή αφού αποτελούν οι ίδιες τους απλούς υδατάνθρακες. Έτσι μεταβολίζονται γρηγορότερα και παρέχουν μεγάλο ποσό ενέργειας στον οργανισμό! Μπορούμε να τις συνδυάσουμε με μία πηγή πρωτεΐνης όπως κοτόπουλο αφότου τις κόψουμε είτε σε φέτες είτε τις πολτοποιήσουμε. Αγαπημένο μου γεύμα!

Δες επίσης: 10 Tips για να αυξήσεις τη μυϊκή σου μάζα χωρίς να πάρεις περιττά κιλά!

3) Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι must για γεύμα μετά την προπόνηση

Οι μπανάνες είναι must γεύμα είτε πριν είτε και για μετά την προπόνηση. Θα μας δώσει τους απαραίτητους απλούς υδατάνθρακες που θα μεταβολιστούν γρήγορα για να αυξήσουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και να “γεμίσουν” οι αποθήκες γλυκογόνου. Μην ξεχνάμε ότι για την απαραίτητη ανάκαμψη των μυών και για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός μας μετά από την γυμναστική πρέπει να του προσφέρουμε τροφές με απλούς ή και σύνθετους υδατάνθρακες. Την μπανάνα λοιπόν αν δεν είναι ήδη στο μενού, θα φροντίσουμε να την βάλουμε!

Δες επίσης: 7 χειρότερα λάθη που κάνεις πριν το workout σου!

4) Ρυζογκοφρέτες

Ρυζογκοφρέτες με φυστικοβούτυρο και κομμάτια μπανάνας

Μερικοί τις σνομπάρουν λόγω του ότι δεν έχουν ιδιαίτερη γεύση και είναι “σαν αφρός”. Αν θέλουμε να βοηθήσουμε το σώμα μας να έχει την μεγαλύτερη πρέπει να τις προσθέσουμε στην διατροφή μας! Γιατί; Οι ρυζογκοφρέτες περιέχουν απλούς υδατάνθρακες που αφομοιώνονται γρήγορα όπως έχουμε πει και άρα βοηθάνε στην γρήγορη αναπλήρωση της “χαμένης ενέργειας”. Για να τις κάνουμε πιο νόστιμες θα τις συνδυάσουμε με μια κουταλιά της σούπας φυστικοβούτυρο και από πάνω μισή μπανάνα κομμένη σε φέτες. Έτσι με ένα σμπάρο δύο τριγώνια! Και τους απαραίτητους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες μας.

Δες επίσης: 5 Υγιεινά γεύματα με υψηλό δείκτη κορεσμού!

Αν δεν μπορώ να φάω ένα γεύμα μετά την προπόνηση;

Άνδρας πίνει shaker για να πάρει τους υδατάνθρακες και τις απαραίτητες πρωτείνες

Πολλοί άνθρωποι είναι λογικό να μην προλαβαίνουν να ετοιμάσουν ένα γεύμα μετά από μια σκληρή γυμναστική. Είναι απολύτως φυσιολογικό αλλά μην ξεχνάμε ότι πρέπει να πάρουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να έχουμε τα μέγιστα οφέλη. Αν δεν μπορούμε να φάμε όμως, τότε ας πιούμε! Ετοιμάζουμε έτσι ένα shaker πρωτεΐνης που θα μας δώσει και μία ποσότητα υδατανθράκων ή πίνουμε ένα φυσικό χυμό μπανάνας και άλλων φρούτων. Μία γρήγορη και νόστιμη σπιτική μπάρα επίσης είναι μία τίμια επιλογή για αναπλήρωση της ενέργειας, αν δεν προλαβαίνουμε!