4 Διατροφικοί μύθοι που δεν πρέπει να πιστεύεις!

by Evelina K.

Οι διατροφικοί μύθοι, εμφανίζονται ο ένας μετά τον άλλο και υπάρχουν παντού. Με τον όρο διατροφικός μύθος, εννοούμε κάποιες απόψεις σχετικές με τη διατροφή και το αδυνάτισμα που έχουν υιοθετηθεί από πολλούς ανθρώπους, και οι οποίες δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο. Παρακάτω, θα σας αναλύσουμε 4 από τους πιο γνωστούς διατροφικούς μύθους, και γιατί πρέπει να πάψετε να τους πιστεύετε.

4 Διατροφικοί μύθοι σχετικά με το αδυνάτισμα!

 

1. Αν τρως το βράδυ, παχαίνεις

Στην πραγματικότητα, αυτό που μετράει για να χάσουμε βάρος είναι οι συνολικές θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσα στην ημέρα μας. Είτε αυτές τις φας το πρωί, είτε τις φας το βράδυ δεν υπάρχει διαφορά στο θερμιδικό ισοζύγιο. Οπότε, το βράδυ αποφεύγουμε πολύ λιπαρές τροφές ή γενικότερα τροφές που μας κάθονται βαριές στο στομάχι κυρίως για να έχουμε ένα πιο καλό ύπνο. Όχι, επειδή παχαίνουν περισσότερο.

Δείτε επίσης: 5 Παρενέργειες από την απώλεια βάρους που δε γνώριζες!

2. Τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι για όσους θέλουν αδυνάτισμα

Τρόφιμα ολικής για αδυνάτισμα

Όχι! Ένας ακόμη από τους διατροφικούς μύθους που χρειάζεται να καταρριφθεί, είναι ότι ουσιαστικά τα τρόφιμα ολικής άλεσης έχουν λιγότερες θερμίδες από τα άλλα. Ουσιαστικά, προτιμούμε προϊόντα ολικής και θέλουμε να υπάρχουν στην καθημερινότητα μας, επειδή αποδίδουν περισσότερα ευεργετικά οφέλη στον οργανισμό μας. Δε σημαίνει όμως αυτό σε καμία περίπτωση ότι διαφορά στις θερμίδες σε σύγκριση με τα προϊόντα που δεν είναι ολικής.

3. Υπάρχουν τρόφιμα που καίνε το λίπος

Διατροφικοί μύθοι λιποδιαλυτές τροφές

Διατροφικοί μύθοι και λιποδιαλυτές τροφές πάνε μαζί. Δεν υπάρχει κανένα τρόφιμο ή ρόφημα που καίει το λίπος στο σώμα μας. Αν ένα προϊόν διαφημίζεται πως μπορεί να καίει το λίπος, είναι καθαρά για λόγους marketing. Δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να ισχυρίζονται κάτι τέτοιο. Για να φύγει το λίπος που υπάρχει στο σώμα σας χρειάζεται να προσλαμβάνεται λιγότερες θερμίδες από όσες είναι οι θερμίδες συντήρησης του.

Δείτε επίσης: 7 Σημαντικοί λόγοι που δυσκολέυεσαι να χάσεις κιλά!

4. Αν κόψεις μια ομάδα τροφίμων (π.χ. υδατάνθρακες) θα αδυνατίσεις

Περιορισμός υδατανθράκων διατροφικοί μύθοι

Οι διατροφικοί μύθοι, έχουν φυσικά να κάνουν και με τον περιορισμό κάποιων συγκεκριμένων ομάδων τροφίμων. Μια μεγάλη διατροφική παγίδα, είναι και η συγκεκριμένη.  Αν κόψεις για παράδειγμα τους υδατάνθρακες, τελείως από τη διατροφή σου μπορεί όντως να αδυνατίσεις. Όμως θα έχεις αδυνατίσει επειδή λαμβάνεις λιγότερες θερμίδες, από όσες λάμβανες πριν. Δε σημαίνει λοιπόν ότι οι υδατάνθρακες σε παχαίνουν και θα πρέπει να τους κόψεις. Αντίθετα, όλα τα τρόφιμα χωράνε σε μια ισορροπημένη διατροφή. Μάλιστα, η δαιμονοποίηση κάποιων τροφών και η απαγόρευση ολόκληρων ομάδων τροφίμων από την καθημερινή σου διατροφή είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την ανάπτυξη διατροφικών διαταραχών.

Συνεπώς, ποιο είναι το συμπέρασμα από τους παραπάνω διατροφικούς μύθους; Ότι η διατροφή, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους τους ανθρώπους. Είναι ένα θέμα που πουλάει, και πάντα θα υπάρχουν πολλές γνώμες στο διαδίκτυο οι οποίες δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο και έτσι οι διατροφικοί μύθοι θα διαιωνίζονται. Για αυτό, ότι διαβάζουμε καλό είναι να το ψάχνουμε και να μην το εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας διατροφή χωρίς να ξέρουμε αν είναι αληθές. Ακόμη καλύτερα, αν μπορούμε να επισκεφθούμε και κάποιον ειδικό διατροφολόγο για απορίες σε θέματα διατροφής!